چگونه استخدام شویم ؟

چگونه استخدام شویم ؟

ضمن آرزوی سلامت و توفیق برای مخاطبان وبسایت نشر برتر،در مقاله پیش رو با عنوان چگونه استخدام شویم قصد داریم تا با بررسی و ارائه راهکارهای عملی و تجربی به بهترین شکل ممکن شما را در راه رسیدن به شغل دلخواه و استخدام در ادارات و شرکت ها یاری نمائیم.امیداوریم مطالعه این مقاله بتوانید به عمق دید شما در رابطه با نحوه استخدام و جذب نیرو در ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی افزوده و با اضافه نمودن دانش شما در مورد فرایند استخدام کمک کند تا نقاط ضعف خود را پوشش دهید تا انشالله در کمترین زمان ممکن استخدام شوید.

نکته نوشت : وبسایت نشر برتر با ارائه کامل ترین کتاب های استخدامی کشور تنها پایگاه تخصصی ارائه دهنده این منابع است که محصولاتش دارای مجوز بوده و به صورت پستی به سراسر کشور ارسال میگردد

مهم ترین نکات در راه استخدام و رسیدن به شغل دلخواه

در زیر قصد داریم تا با ارائه مهم ترین نکات برای استخدام شدن و بررسی تک تک هر کدام از این موارد به بهترین شکل ذهنیت شما را جهت استخدام سریع و آسان آماده نمائیم تا با رعایت و ارتقاء علمی و تخصصی خود در موارد زیر در کوتاه ترین زمان ممکن استخدام شوید تا در واقع پاسخی در خور به سوال چگونه استخدام شویم داده باشیم.

  • تخصص مهم ترین نکته در استخدام شدن شما
  • مدرک مرتبط می تواند مفید و متمایز کننده باشد
  • فن بیان نکته ای کلیدی در راه استخدام
  • درک درست از شرکت یا اداره و رفتار در قالب آن مجموعه
  • آشنایی با تاریخچه اداره یا شرکت مورد نظر
  • آشنایی با فعالیت های مکان مورد نظر

ارزش تخصص کاری در استخدام شما

اینکه تخصص حرف اول و آخر را میزند به هیچ وجه گزافه نیست.فرد متخصص اگر در کار خود حرفه ای باشد 100 گام از دیگران جلوتر است.مگر شرکت یا اداره ای که به دنبال یک حسابدار حرفه ای و کاربلد است جز یک حسابدار درجه 1 دنبال چه میگردد؟ بله باید در کار خود حرفه ای باشید.اگر این طور باشد 10 ایراد هم که داشته باشید به چشم نمی آید اما اگر کارتان را بلد نباشید هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرد.

مدرک مرتبط و نقش آن در استخدام شدن

اینکه مدرک شما با شغلی که به دنبال آن هستید مرتبط باشد قطعا جذابیتهای خودش را دارد و کارفرما می تواند به این نتیجه برسد که شما فردی هستید که تحصیلات مرتبطی با حوزه کاری که به دنبال آن هستید دارید و از پایه با مفاهیم حوزه کاری آشنایی کافی دارید اما همانطور که مورد قبل گفتیم تخصص کاری موردی است که می تواند تکمیل کننده مدرک باشد لذا مدرک بدون تخصص برای یک مدیر کاربلد هیچ ارزشی ندارد.

فن بیان یکی از موثرترین توانایی ها در استخدام

می دانید فن بیان مانند چیست ؟ دسته گلی را تصور کنید که برایش کلی هزینه کرده اید و بسیار زیبا پیچیده شده،از جای بسیار باکلاس و شناخته شده ای هم تهیه کرده اید اما بوی خوبی ندارد،در واقع بد بو هست.فن بیان مانند رایحه برای گل است.یک گل زیبا نخستین چیزی که از آن انتظار می رود بو و رایجه خوش است.اگر نتوانید خوب حرف بزنید هر چقدر هم که توانایی های فنی و تخصصی بالایی داشته باشید تاثیرگذاری لازم را منتقل نخواهید نمود.لذا اگر در این مورد ضعف دارید می توانید با شرکت در جلسات و کلاس های آموزشی این نقیصه را پوشش دهید.

درک کافی و درست از محل کار آینده تضمین کننده استخدام شما خواهد بود

اگر می خواهید مصاحبه گر و یا مدیر شرکت شما را فردی لایق و مناسب برای فعالیت اقتصادی خود بداند می بایست در مورد شرکت مربوطه اطلاعات کافی کسب و در روز مصاحبه با ارائه بسیار نامحسوس این اطلاعات نشان دهید که کاملا در مورد آن آگاهی های لازم را داشته و با چشمانی باز به سراغ آن آمده اید.برای مثال اگر مایل به استخدام در یک شرکت فروش کنسول های بازی هستید نیاز دارید که در مورد تاریخچه کنسول ها،کنسول های روز،شرکتی که در این زمینه فعالیت می کند و شاید بازی های روز اطلاعات کافی و مناسبی را کسب نمائید.

این طور می شود که مدیر شرکت در می یابد که شما فردی با دانش و علاقه مند به این حوزه هستید.قطعا اگر شما مدیر یک شرکت وارد کننده کنسول های بازی باشد بین دو فردی که یکی از آنها اطلاعات دقیقی در مورد این حوزه دارد و یکی دیگر هیچ اطلاعاتی در مورد آنها ندارد مورد اول را انتخاب خواهید نمود.استخدام شدن در یک شرکت حرفه ای و کار بلد فردی کاربلد و حرفه ای را می طلبد.

چگونه در مدت کوتاه استخدام شویم ؟

استخدام شدن در کوتاه ترین زمان ممکن آرزوی هر فارغ التخصیل و یا جویای کار است.گشتن به دنبال شغل وقتی که طولانی شود آزار دهنده و زجر آور خواهد بود.اگر می خواهید در اسرع وقت و در زمانی کوتاه استخدام شوید و به شغل مورد نظر برسید پیشنهاد ما مطالعه ادامه این مقاله تخصصی از سایت نشر برتر است.

موفقیت در پروسه استخدام که خود شامل دو بخش است ( آزمون علمی و شرکت در مصاحبه حضوری ) مستلزم کسب توانایی های تخصصی مرتبط با حوزه کاری شماست.اگر می خواهید به عنوان فردی لایق و تاثیرگذار در یک مارکتینگ خوب و شناخته شده فعالیت کنید می بایست بتوانید خود را به اثبات برساند اما چگونه ؟

پاسخ به این پرسش چیزی نیست که بتوان در چند خط به آن رسید اما اگر به طور خلاصه بخواهیم به آن پاسخ دهیم می توان گفت فردی توانا با ظاهری جذاب و توانایی سخنوری لازم قطع به یقین می تواند دل مدیر یک شرکت را برباید.توانایی های تخصصی لازم و ضروری است و در کنار آن جذابیت ظاهری و توانایی صحبت و تکلم خواهد توانست معرفی کننده شما باشد.

نتیجه گیری در مورد مقاله چگونه استخدام شویم

در نشر برتر تلاش نمودیم با ارائه مهم ترین نکات در مورد راه های استخدام سریع که با عنوان مقاله چگونه استخدام شویم تقدیم حضور شما خوبان شد درک عمیق و کافی را در شما به عنوان یک جوان جویای کار ایجاد نمائیم.در نهایت پیشنهاد ما برای استخدام به عنوان یک حرفه ای این است که در دوره های تخصصی مرتبط با حوزه کاری و تحصیلی خود شرکت کرده و یک متخصص تمام عیار شوید،در کنار این مورد می توانید با بالا بردن توانایی های تکلمی و فن بیان خود می توانید کار را یکسره کرده و تیر نهایی را به هدف بزنید.اینگونه مانند یک دسته گل خوش بو و خوش رنگ و لعاب خواهید بود که از دست دادن آن کار هیچ فرد عاقلی نخواهد بود.

وبسایت سازمان سنجش

نشر برتر

انتشارات "نشر برتر" یکی از کامل ترین و تخصصی ترین آرشیوهای کتب استخدامی کشور را دارا می باشد و با سابقه و تجربه ای گرانبها می تواند بهترین مشاور در مراحل آماده سازی آزمون های استخدامی به شمار آید.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه ها

در بحث درباره این مقاله شرکت کنید.

نشر برتر