علل اصلی شکست کسب و کارها ( 10 علت اصلی )

علل اصلی شکست کسب و کارها ( 10 علت اصلی )

اگرچه شکست در مشاغل دولتی موضوعیت نداشته و شما با مطالعه منابع و سوالات استخدامی می توانید در صورت پذیرفته شدن به استخدام نهادی دولتی در آمده و به مدت سی سال خود را در آن شغل مشغول دیده و به فکر ارتقاء جایگاه نیز باشید اما همیشه این امنیت شغلی نمی تواند در تمامی مشاغل پایدار باشد. در مشاغل غیر دولتی شما می بایست با رعایت اصول و قواعدی که در ادامه به بحث در مورد آنها می پردازیم خود از این شکست دور نگاه داشته و امنیت شغلی خود را تا حد ممکن افزایش دهید. با ما باشید تا مهم ترین و اصلی ترین دلایل شکست کسب و کارها را به بررسی بنشینیم.

هنگام راه‌اندازی یک شرکت، شکست در ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل نخواهد بود. با این حال، با توجه به اینکه از هر ده کسب‌ و کار در بریتانیا، چهار کسب‌وکار در تلاش هستند تا پنج سال گذشته را پشت سر بگذارند، همیشه ارزش این را دارد که به علائم هشداردهنده توجه داشته باشیم. در این مقاله، کریستی فیتزجرالد، حسابدار مدیریت، پنج روش بدی را که اگر می‌خواهید شانس موفقیت کسب‌ و کارتان را در اختیار داشته باشید، از آنها اجتناب کنید.

دلایل اصلی شکست در کسب و کار

شکست موضوعی است که اکثر ما ترجیح می دهیم از آن اجتناب کنیم. اما نادیده گرفتن علائم هشدار دهنده آشکار (و ظریف) مشکلات تجاری یک راه مطمئن برای قرار گرفتن در سمت اشتباه آمار بقای کسب و کار است.

نرخ بقای مشاغل جدید چقدر است؟ از نظر آماری، تقریباً 66 درصد از مشاغل جدید دو سال یا بیشتر، 50 درصد حداقل چهار سال و فقط 40 درصد از شش سال یا بیشتر زنده می مانند. این بر اساس مطالعه “تعریف مجدد موفقیت مشاغل کوچک” توسط اداره تجارت کوچک ایالات متحده است.

در اینجا بیاموزید که چگونه از رایج ترین مشکلات در برنامه ریزی استراتژیک جلوگیری کنید.

با این اطلاعات به عنوان پس‌زمینه، فهرستی از 10 دلیل متداول که کسب‌وکارها درهای خود را می‌بندند، گردآوری کرده‌ایم:

10 دلیل عمده شکست کسب و کارها

در زیر ده دلیل مهم و اصلی شکست کسب و کارها را برای شما لیست کرده ایم که پیشنهاد می کنیم به دقت آنها را مطالعه نمائید.

ناتوانی در درک بازار و مشتریان

ما اغلب از مشتریان خود می‌پرسیم: “کجا بازی خواهید کرد و چگونه برنده خواهید شد؟” به طور خلاصه، درک فضای بازار رقابتی و عادات خرید مشتریانتان بسیار مهم است. پاسخ دادن به سوالاتی در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چقدر مایل به خرج کردن هستند گام بزرگی در پیشبرد بهترین کار شماست.

راه اندازی کسب و کار در صنعتی که سودآور نیست

گاهی اوقات، حتی بهترین ایده ها را نمی توان به یک تجارت پر سود تبدیل کرد. مهم است که صنعتی را انتخاب کنید که در آن بتوانید رشد پایداری داشته باشید. همه ما درس دات کام را آموختیم – برای زنده ماندن، باید جریان نقدی مثبتی داشته باشید. برای ماندن در تجارت بیش از یک ایده خوب و اشتیاق لازم است.

ناتوانی در درک و بیان آنچه می فروشید

شما باید ارزش پیشنهادی خود را به وضوح تعریف کنید. ارزشی که به مشتری خود ارائه می کنم چیست؟ هنگامی که آن را درک کردید، از خود بپرسید که آیا به طور موثر آن را با هم ارتباط برقرار می کنید. آیا بازار شما با آنچه می گویید ارتباط دارد؟

تامین مالی ناکافی

کسب‌وکارها به جریان نقدینگی نیاز دارند تا بتوانند در چرخه‌های فروش و جریان طبیعی کسب‌وکار شناور شوند. خشک کردن حساب های بانکی مسئول بخش بزرگی از شکست کسب و کار است. پول نقد پادشاه است، و بسیاری به سرعت متوجه می شوند که قرض گرفتن پول از وام دهندگان می تواند دشوار باشد.

نگرش های واکنشی

ناکامی در پیش‌بینی یا واکنش به رقابت، فناوری یا تغییرات بازار می‌تواند یک کسب‌وکار را وارد منطقه خطرناک کند. نوآوری و آگاهی کسب و کار شما را رقابتی نگه می دارد.

وابستگی بیش از حد به یک مشتری

اگر بزرگترین مشتری شما از در بیرون رفت و دیگر برنگشت، آیا سازمان شما خوب بود؟ اگر پاسخ منفی است، ممکن است تنوع بخشیدن به پایگاه مشتری خود را به عنوان یک هدف استراتژیک در برنامه استراتژیک خود در نظر بگیرید.

فقدان استراتژی مشتری

آگاه باشید که مشتریان چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارند. آیا با آنها در ارتباط هستید؟ آیا می دانید آنها چه چیزی را در مورد شما دوست دارند یا چه چیزی را دوست ندارند؟ درک مشتریان خود به سمت جلو و عقب می تواند نقش مهمی در توسعه استراتژی شما داشته باشد.

اشتباه در زمان گفتن “نه”

برای خدمات رسانی به مشتریان خود، باید بر کیفیت، تحویل، پیگیری و پیگیری تمرکز کنید. دنبال کردن تمام مشاغلی که می توانید به دست آورید، پول نقد شما را تخلیه می کند و در واقع سودآوری کلی را کاهش می دهد. گاهی اوقات نه گفتن به پروژه ها یا کسب و کار اشکالی ندارد تا بتوانید روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.

مدیریت ضعیف

مدیریت یک کسب و کار شامل تعدادی فعالیت است: برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل، هدایت و برقراری ارتباط. قاعده اصلی مدیریت کسب و کارهای کوچک این است که همیشه دقیقاً در کجا ایستاده اید. یکی از مشکلات رایج شرکت های موفق رشد فراتر از منابع یا مهارت های مدیریتی است.

عدم برنامه ریزی

به قول معروف، شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است. اگر ندانید به کجا می روید، هرگز به آنجا نخواهید رسید. داشتن یک استراتژی جامع و عملی به شما این امکان را می دهد که در سازمان خود مشارکت، همسویی و مالکیت ایجاد کنید. این یک نقشه راه واضح است که نشان می‌دهد کجا بوده‌اید، کجا هستید و کجا می‌روید.

حرف آخر :

اداره یک سازمان کار آسانی نیست. آگاهی از سقوط های رایج در کسب و کار می تواند به شما کمک کند فعالانه از آنها اجتناب کنید. این یک چالش دائمی است. ما می دانیم، اما همچنین فرصتی مستمر برای جلوگیری از تبدیل شدن به یکی از آمارها است.

نشر برتر

انتشارات "نشر برتر" یکی از کامل ترین و تخصصی ترین آرشیوهای کتب استخدامی کشور را دارا می باشد و با سابقه و تجربه ای گرانبها می تواند بهترین مشاور در مراحل آماده سازی آزمون های استخدامی به شمار آید.

دیدگاه ها

در بحث درباره این مقاله شرکت کنید.

نشر برتر